20191201VianenVooruitHeeswijkHeeswijk verliest weer met het minimale verschil
Vandaag stond in Vianen, op een erg zacht en slecht veld, een gehavend vv Heeswijk tegenover de nummer 3 van de competitie. De ploeg uit Heeswijk moest door de vele blessures en een zieke nogal wat schuiven in de startformatie.
Meer foto's ( door Hans Heesakkers )

Wellicht speelde dit nog mee bij het eerste doelpunt. In de eerste minuten was het nog wat onwennig en was Heeswijk een beetje zoekende.In de 7e minuut maakte Vianen daar dankbaar gebruik van en werd een half afgeslagen voorzet van rechts op de 16 binnenschoten door buitenspeler Jeroen Bardoel. 1-0.

Ondanks deze tegenvaller liet de uitploeg daarna zien de wedstrijd niet zomaar weg te geven en kregen ze wat meer grip. Zonder zelf erg veel te creëren kwam de ploeg ook niet echt in de problemen in het restant van de eerste helft. De grootste mogelijkheid was na 30 minuten voor de nummer 10 van Vianen Vooruit die opstoomde vanaf de middellijn en vrij door kon lopen op keeper Ard Groenendijk. Hij speelde de bal echter te ver voor zich uit waardoor de Heeswijkse goalie de bal vrij simpel op kon pakken.

De tweede helft kwam het Heeswijkse team goed de kleedkamer uit en kreeg binnen 3 minuten een enorme kans op de gelijkmaker. Joep van Grinsven stuurde Max Sluiter weg over de rechterflank, deze gaf de bal hard voor de goal en Rutger van der Burgt stond op de goede plek om de bal van dichtbij binnen te werken. Helaas kon hij de bal onvoldoende drukken en schoot hij hem over. In de tweede helft bleef het wedstrijdbeeld onveranderd, al had de thuisploeg wat meer de bal en waren ze één keer erg dichtbij het maken van de 2-0. Weer was het nummer 10 die met een listige lob de Heeswijkse keeper leek te verschalken, maar de dwarslat bracht redding. Ook de rebound was niet aan Vianen besteed want Ard Groenendijk stond al weer keurig op zijn post.

In de slotfase drong het team uit Heeswijk nog wat aan en kreeg nog een kans om met een punt naar huis te gaan. Max Sluiter wist een van de lange ballen richting de zestien van de thuisploeg door te koppen en invaller Toby Korsten vond vanuit een moeilijke hoek de keeper op z’n weg.

Een wedstrijd waarin door beide ploegen niet echt gevoetbald werd en de heren uit Heeswijk elkaar niks kunnen verwijten. Volgende week weer een nieuwe kans in een erg belangrijke wedstrijd tegen DAW uit Schaijk.