Heeswijk EmplinaHeeswijk strijdend ten onder.
Op deze warme nazomermiddag stond het eerste competitieduel van seizoen 2019-2020 op het programma. De vaandelteams van vv Heeswijk en RKVV Emplina namen het tegen elkaar op in een wedstrijd waarin strijd zeker niet ontbrak.
Meer foto's ( door Hans Heesakkers )

De eerste helft gingen de teams redelijk gelijk op waarbij beide teams niet tot hele grote kansen kwamen. Toch was het Emplina dat aan het eind van de eerste helft op voorsprong kwam. Youssef Johri zette een een-tweetje op aan de zijkant van het veld en na een dribbel binnendoor vond hij via het been van een heeswijk-verdediger het net.

In het begin van de tweede helft moest aanvoerder Tom Sleddens het veld verlaten na een vervelende botsing met Bas Mol. Na de wissel ging Heeswijk voetballen met meer opportunistisme wat ervoor zorgde dat ze de overhand kregen in de wedstrijd.
Dit leidde in eerste instantie niet tot grote kansen, maar de druk van de thuisploeg werd groter.

15 minuten voor tijd werd centrale verdediger Sten van den Berg doorgeschoven naar de voorste linie, dit zorgde voor nog meer druk op de defensie van Emplina. Heeswijk kreeg in de slotfase meerdere mogelijkheden om de wedstrijd gelijk te trekken waarbij Max Sluiter en Sten van de Berg het dichtst bij de gelijkmaker kwamen. Ook Emplina kreeg op het einde meer ruimte voor de counter maar dit leidde niet tot een doelpunt. Helaas zorgde ook de uitstekende goalie van Emplina ervoor dat de Heeswijkse ploeg aan het einde van de rit met legen handen stond.

Volgende week staat de wedstrijd in en tegen Helvoirt op het programma waarbij de mannen van Stef Sijbers met dezelfde strijd op zoek gaan naar de eerste punten van het seizoen.