20190526 192828Zondagmiddag ging het eerste elftal van voetbalvereniging Heeswijk het kanaal over en op bezoek bij Avanti uit Schijndel. Na drie wedstrijden stond de teller, vóór de wedstrijd tegen Avanti, op vier punten voor de ploeg van Mark Strik. Een zege, een nederlaag en een gelijkspel was de oogst tot dusverre in de 2de Klasse E. Zondag kwam er helaas een verliespartij bij.

Al na vier minuten liep Heeswijk tegen een eerste tegendoelpunt aan. De rug werd echter gerecht en de mannen van Strik herstelden zich, hadden meer balbezit dan de opponent, maar kregen vlak voor rust een tweede tik te verwerken. Mees van der Heijden zorgde in de 41ste minuut voor de 2-0. Het bleek het kantelpunt in de wedstrijd.

In de tweede helft liep Avanti dankzij goals van Teun Kuijpers en Roel Kappen (zijn tweede van de middag) uit naar 4-0. Volgende week staat voor Heeswijk de Bernhezer derby tegen Prinses Irene op het programma. De aftrap in Heeswijk is om 14.30 uur.