20190526 192828

Een zwaar voetbalseizoen eindigde voor ons eerste elftal vorige week in De Mortel. Daar, op het hoofdveld van MVC, werd er gestreden tegen Merefeldia. De belangen waren groot. Heeswijk speelde om handhaving in de Tweede Klasse, voor de tegenstander stond er promotie op het spel. De ambiance was fantastisch, het resultaat uiteindelijk ook.

Het was in veel opzichten een bijzondere wedstrijd daar in De Mortel. Een maand na de laatste competitiewedstrijd, moest Heeswijk nog één keer volle bak in de allerbelangrijkste wedstrijd van het seizoen. In de laatste wedstrijd van Theo van Lieshout als hoofdtrainer telde maar één ding; de winst.

De ambiance was fantastisch. De fans maakten er samen met de spelers op het veld een echte finale van. Heeswijk begon sterk aan de wedstrijd en nam het initiatief. Al na 12 minuten spelen volgde de beloning. Juul Heerkens tekende voor de 1-0 door de bal onder de Merefeldia-doelman door te schuiven. Toen Tijn Bosch vlak voor rust, vanaf 11 meter, de score verdubbelde, kwam handhaving ontzettend dichtbij.

In de tweede helft ging Merefeldia opportunistischer spelen, en dus werd het een kwestie van alle zeilen bijzetten. Toen in minuut 88 de 2-1 viel, werd het nog even billen knijpen, maar de mannen van Theo van Lieshout hielden knap stand. Na het laatste eindsignaal was de euforie gigantisch. Heeswijk heeft het geflikt en blijft Tweedeklasser. Een prestatie van formaat.

Eenmaal terug in Heeswijk werd en geproost op het einde van een lang en bewogen seizoen. Een seizoen met uiteindelijk een fantastische afloop.