Heeswijk600leden-huldigingIesVoetbalvereniging Heeswijk heeft een nieuwe mijlpaal bereikt. De vereniging heeft nu 600 actieve leden en Ies van der Pas, 7 jaar, is het 600ste lid. Nog nooit was het aantal actieve leden zo groot. Maar liefst 36 teams op het veld. Naast de actieve leden zijn er ook nog minstens 150 personen lid van de vrienden van VV Heeswijk. Zij steunen de club samen met de sponsoren en 150 vrijwilligers. Alle jeugdleden werden getrakteerd en mochten dit feestje mee vieren. Meer fotos.

Het zat er al even aan te komen dat het aantal van 600 leden bereikt zou worden. Door de voorzitter, Peer Verkuijlen en jeugdvoorzitter Joan van den Akker werd Ies samen met zijn ploeggenoten in het zonnetje gezet. Ook zondagmiddag tijdens de wedstrijd van het eerste team tegen Prinses Irene mocht zijn gehele team samen met Ies als pupil van de week het hoofdveld mee op.

Een groeiende vereniging
DSC01394Heeswijk600ledenDe vereniging bestaat 64 jaar en vervult net als alle andere sportverenigingen een belangrijke maatschappelijke functie voor de gemeenschap van Heeswijk-Dinther. "Sporten is voor beweging en ontspanning heel erg belangrijk ook al zijn er regelmatig sportblessures, blijven sporten is beter. Daarnaast is ook het sociale gebeuren, het omgaan met elkaar, het samen doen en erbij horen een heel belangrijk onderdeel", aldus de voorzitter. Deze mijlpaal is volgens beide voorzitters heel mooi voor de toekomst. "De vereniging is springlevend en heeft met 36 teams een hele mooie omvang om zo door te blijven gaan. De schaal is overzichtelijk, mensen kennen elkaar, hebben wat voor elkaar over en helpen elkaar. Dat gemoedelijke is erg belangrijk.

Ies geniet ervan dat hij de geschiedenis ingaat als het 600ste lid van de vereniging. Hij kreeg een echte Heeswijkbal cadeau en een taart voor zijn team. Deze werd geschonken door Bakkerij Doomernik.

Meer foto's volgen!