20190526 192828Via dit tweede voortgangsbericht willen we jullie informeren over de voortgang van het proces over de ontwikkeling van onze SJO (samenwerking Jeugd Opleiding). Beide besturen en commissies (Technische Jeugd Commissie (TJC) en de Overgangscommissie (OGC) hechten er alle belang aan om iedereen zo goed mogelijk mee te nemen. Mochten er vragen zijn dan kunnen deze te allen tijde gesteld worden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en/of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De afgelopen maanden hebben als commissies niet stilgezeten. Sterker nog; we hebben enkele hele mooie en belangrijke stappen gezet om volgend seizoen te kunnen starten met onze SJO.

Bijeenkomsten met belanghebbenden: De sponsoren

Na de bijeenkomsten voor ouders/verzorgers en trainers/leiders/leden is er ook een bijeenkomst geweest met en voor sponsoren van beide verenigingen. Ook dit was weer een meer dan vruchtbare avond en heeft inzichten gegeven in zaken die er vanuit sponsorvlak spelen. Belangrijkste punten:

• (Kleding)sponsoren hebben uitleg gekregen over het feit dat de nieuwe kleding, die sinds dit seizoen gesponsord wordt, voor de afgesproken periode van drie jaar gebruikt blijft worden. Hoe de tenues/trainingspakken en tassen verdeeld worden over de teams, dat wordt verder uitgewerkt. Belangrijk is dat sponsoren hun sponsoring op dezelfde wijze terugzien als dit seizoen.
  • Verder is als optie meegegeven om de SJO kenbaar te maken op alle shirts.
  • Sponsoren geven ook aan aandacht te hebben voor de zichtbare herkenbaarheid van de SJO op beide sportparken. Bezoekende verenigingen komen wisselend op de sportparken van Heeswijk en Avesteyn. Hier wordt een oplossing voor bedacht.

Naamgevingstraject

Het naamgevingstraject is doorlopen. Alle leden zijn hierin meegenomen doordat zowel via de sites, alsook individueel via de mail naar alle leden gecommuniceerd is. Alle leden hebben een naam voor onze SJO kunnen insturen, waarna er een shortlist is voorgelegd aan beide besturen. Hierop is een stemming onder de leden van beide verenigingen uitgezet. In de week van 15 april is deze naam bekend gemaakt. De naam voor de Samenwerking Jeugd Opleiding tussen VV Heeswijk en RKSV Avesteyn is SJO HaDee geworden. Nadrukkelijk vermelden we hierbij nogmaals dat dit slechts de naam voor de SJO is.

Logo SJO HaDee

Er wordt een logo gemaakt voor onze SJO HaDee. Dit voor onder andere herkenbaarheid op beide sportparken en herkenbaarheid in wedstrijdprogramma’s van de KNVB en op voetbal.nl.

Organisatorische kwesties: Facilitair

Vanuit beide verenigingen is een werkgroep bezig met organisatie van alle materiële kwesties. Hoe gaan de huidige wedstrijdtenues gebruikt worden? Hoe wordt er omgegaan met allerlei praktische zaken als gebruik van bijvoorbeeld kluisjes waar kleding en ballen in bewaard worden? Hoe wordt er omgegaan met het gebruik van kleedlokalen en douchen? Maar ook zaken als bijvoorbeeld BHV-aangelegenheden worden in deze werkgroep besproken.

Organisatorische kwesties: ICT

Onze SJO krijgt een eigen website. Hierin kunnen we alle leden nog beter informeren. We houden jullie natuurlijk op de hoogte wanneer we ‘live’ gaan met onze nieuwe website.

Organisatorische kwesties: Evenementen

Er wordt een startevenement georganiseerd voor alle betrokken jeugdleden van beide verenigingen. Deze staat vooralsnog gepland op vrijdag 30 augustus.

Voortgang TC (voetbalzaken)

De Technische Commissie is, zoals jullie zullen begrijpen, druk bezig. De zaken die spelen zijn:

• Teamindeling
  • Competitie-indeling
  • Indeling trainers/overige stafleden (leiders)
  • Locatie van trainingen en wedstrijden

Samenwerking tussen de Technische Commissie (TC), de Overgangscommissie (OGC) en de Stuurgroep (vertegenwoordiging vanuit beide besturen)

Deze samenwerking is intensief. De TC en OGC zijn geen besluitvormende commissies. Alle belangrijke zaken worden aan beide besturen voorgelegd en besproken. De besturen besluiten. Onderwerpen die hierbij ter sprake komen, zijn:

• Naamgevingsproces
  • Vorming eigen bestuur SJO
  • Financiële aspecten van de SJO
  • Communicatie naar de gemeente

Communicatie/informatie

Nu de naam bekend van onze SJO bekend is, kan er werk gemaakt gaan worden van een nieuwe website. We kunnen hierdoor communiceren vanaf een nieuw, gezamenlijk platform. Dit proces loopt en hier zal op korte termijn over gecommuniceerd worden. Als er op dit moment vragen of opmerkingen zijn kunnen de volgende media gebruikt worden: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.