20190526 192828

Zaterdag 13 mei moest dé dag worden voor onze MO15-1. De dames stonden voor aanvang van de wedstrijd tegen Oranje-Blauw uit Nijmegen, zeven punten los van de concurrentie en dus kon het kampioenschap geroken worden. Maar, er moest nog wel gewonnen worden.

Op papier was Oranje-Blauw een taaie tegenstander, mede door de uitstekende doelvrouw die tot aan de wedstrijd tegen Heeswijk/Avesteyn de minst gepasseerde goalie in de competitie was.

Ondanks wat gezonde spanning begon onze MO15 sterk aan de wedstrijd. De boost die het kreeg van het, in groten getale aanwezige en uitzinnige publiek maakte dat de dames er vol op klapte.

De verdediging van Oranje-Blauw had haar zaakjes goed op orde, maar door technisch sterk spel van onze meiden werd er met een 3-0 voorsprong gerust.

Ook na de thee ging Heeswijk/Avesteyn door met wat ze het hele seizoen al doen; constant goed presteren. Oranje-Blauw werd kansloos gelaten en ook na rust vielen er nog drie doelpunten. Met een 6-0 eindstand op het scorebord kon het kampioenschap gevierd worden.

Het is de kers op de taart van een bijzonder seizoen fase-voetbal waarin, zoals de dames het zelf zeggen; we nog niet helemaal klaar waren voor de hoofdklasse maar gaandeweg het seizoen enorme vooruitgang geboekt hebben in de 1e klasse.

De vaste trainers Peter en Willy werden in het begin van het seizoen aangevuld door Sven wat een enorme positieve invloed heeft gehad op het spel en techniek van de speelsters.

Een groot compliment naar staf en speelsters voor het behaalde resultaat. Op naar een volgend seizoen waarin er verder gebouwd gaat worden aan dit fantastische team!

Meiden jullie hebben het verdient om kampioen te worden. Bij beide clubs is het kampioensfeest meteen ingezet. VV Heeswijk en RKSV Avesteyn super bedankt voor jullie fantastisch ontvangst.