image1

Vanaf komend seizoen staat er nu een trainer voor de groep van VV Heeswijk JO19-1. Tim Broeren is de opvolger van Luuk Willems, die onlangs, na jarenlang trouwe dienst besloot te stoppen met zijn werkzaamheden bij ons hoogste jeugdteam. Hoogste tijd voor een nadere kennismaking met Tim.

Tim, voor diegene die je nog niet kennen; stel jezelf eens voor.

Ik ben Tim Broeren, ben 24 jaar oud en ben geboren en getogen in Heeswijk-Dinther. Sinds dit jaar woon ik op mezelf met mijn vriendin in een appartementje vlakbij de Dintherse Kerk.

Mijn opa en oma wonen al tientallen jaren in de Balledonk, altijd als ik daar kom zie ik de ballen over het oefenveld bij Heeswijk vliegen.

Ik werk sinds zo'n twee jaar bij SIBO Fluidra in Veghel, een technische groothandel in zwembad, (zwem)vijver en beregeningsproducten. Hier ben ik coördinator van de Sales Supportafdeling. Ik stuur vanuit mijn functie een team van vijf collega's aan.

Hoe heeft je eigen voetbal-/trainerscarrière er tot nu toe uitgezien?

Ik heb van kinds af aan bij de buren van Avesteyn gevoetbald en vrijwel alle jeugd selectieteams doorlopen. Als speler van de A1 ben ik nog kampioen geworden in de eerste klasse, het hoogtepunt van wat ik als voetballer heb meegemaakt. Het jaar daarna was pittig, maar stelden we handhaving in de hoofdklasse veilig. Toen ik naar de senioren ging heb ik één jaar in het tweede gevoetbald. Daarna ben ik de JO17-1 bij Avesteyn gaan trainen en dat maakte de combinatie met zelf voetballen in de selectie lastig.

Ik ben als trainer bij de F-jes begonnen, waarna ik één jaar de D3 heb getraind. Daarna heb ik drie jaar de D1 getraind, in het tweede jaar als D1 trainer heb ik mijn trainersdiploma van de cursus Juniorentrainer van de KNVB behaald. Daarna heb ik nog één jaar de D1 getraind. Ik heb vervolgens de kans gekregen om de overstap te maken naar de JO17-1, hier hebben we net mijn derde seizoen afgesloten.

Komend seizoen ben je de nieuwe trainer van Heeswijk JO19-1, hoe is dat balletje gaan rollen?

Het kwam meer toevallig ter sprake toen ik Mayk van Driel tegenkwam. Ik maakte kenbaar wel interesse te hebben om bij Heeswijk als trainer van JO19-1 te werken.

Een week later heb ik contact opgenomen om een afspraak te maken. Na een eerste gesprek en nog een gesprek met de voorzitter was alles snel geregeld. Wat mij aanspreekt om de JO19 van Heeswijk te trainen is het gevoel dat bij mij heerst dat de winnaarsmentaliteit hier echt aanwezig is. Daarnaast is het trainen van het hoogste jeugdteam van een club het mooiste wat je als jeugdtrainer kunt doen. Dat het eerste elftal van Heeswijk al jarenlang in de tweede klasse speelt maakt de uitdaging nog groter. A-junioren moeten voorbereid worden op dit niveau.

Wat ben je voor trainer?

Ik zie mezelf als een rustige trainer. Zelf ben ik altijd verdediger geweest, waardoor ik het liefst eerst een goede organisatie neerzet alvorens aan het aanvalsspel te gaan denken. Ik win liever met 1-0 dan met 4-3, omdat ik probeer mijn team grip op de wedstrijd te laten krijgen. Dat wil zeker niet zeggen dat we ons ingraven en de wedstrijd proberen dood te maken. Samen met de jongens van O19 gaan we een speelstijl ontwikkelen die bij VV Heeswijk past.

Wat zijn je eigen ambities?

Op termijn wil ik een UEFA C cursus gaan doen, dit is de nieuwe naam van de voormalige TC3 cursus. In het eerste jaar bij Heeswijk wil ik de weg vinden binnen de club en mooie resultaten neerzetten, daarna kijken we verder.

Waar kijk je het meest naar uit vooruitkijkend naar komend seizoen?

Ik kijk ernaar uit om samen met André, Rob en de jongens aan de slag te gaan in de eerste klasse.

Wat moeten we verder nog van je weten?

Dat ik de kantine een belangrijk onderdeel van de voetbalclub vind, waar ik hoop veel overwinningen met de jongens te kunnen vieren.