20190526 192828Op het kunstgras van sportpark De Balledonk stond de wedstrijd tussen Olympia ’18 uit Boxmeer en VV Heeswijk op het programma. Scheidsrechter Kerstges floot om 2 uur voor de aftrap en floot uitstekend voor de resterende 90 minuten. Meer foto's

Na een paar minuten kreeg de thuisploeg al de eerste kans. Na een afgeslagen bal ging spits Adank de een-twee aan met Mark Dobbelsteen maar wist vanaf een meter of 12 de keeper niet te verschalken. Niet veel later waren het de gasten die op voorsprong kwamen. Een aanval over links en niemand liep mee met de opstomende Lewis Menga. Die wist de voorzet over links van dichtbij langs de uitstekend keepende Rick Schouten te schieten.

Na 35 minuten was het Jules Heerkens die de gelijkmaker wist binnen te schieten, een afgeslagen bal viel op 20 meter van de goal en zonder twijfelen schoot hij de bal over de goalie uit Boxmeer. Niet veel later was het Max Sluiter die een corner binnenkopte en zorgde dat de thuisploeg met 2-1 de rust in ging.

De tweede helft werd Heeswijk geholpen door de captain van Olympia, hij verslikte zich in de bal en Jens van Lieshout wist ervan te profiteren. Hij pikte de bal van de voeten van Jessy Wolff en liep door richting het doel en prikte de bal koelbloedig langs de uitstormende keeper uit Boxmeer.

Uiteindelijk liep VV Heeswijk uit naar 5-1. Met twee doelpunten wist Max Sluiter een hattrick te maken. Eerst draaide Stef Adank goed weg van de rechtsback van Olympia en stak de bal de zestien in. Van dichtbij schoof de trefzekere buitenspeler de bal binnen. Later was het Mark Dobbelsteen die een vrije trap verfijnd achter de verdediging legde, waardoor Sluiter van dichtbij de bal met een lob over de doelman kon schieten.

Een goede uitgesproken overwinning voor het elftal van de geschorste Mark Strik. Broodnodige drie punten, volgende week mag het elftal aantreden tegen de nummer drie uit Schaijk om de weg naar boven voort te zetten.