20190407 EVVC Heeswijk36Heeswijk wint terecht in Vinkel.
Na de 3-punter vorige week in eigen huis, speelden de blauw-witten dit keer weer tegen Vinkel. De altijd beladen derby werd nu afgewerkt in Vinkel onder een heerlijk voorjaarszonnetje.
Meer foto's ( door Hans Heesakkers )

Door blessures blijft het wekelijks puzzelen voor trainers Sijbers (Heeswijk) en Hesemans (Vinkel).
Door een vervelende blessure van aanvoerder van der Doelen en een schorsing van Van Schaijk miste Vinkel hun centrale duo. Heeswijk zag op hun beurt Coen van Zutven uitvallen in de warming-up.

Op het lastig bespeelbare veld op Sportpark de Zwaan, floot scheidsrechter Sander Huijs voor het eerst.
In de beginfase weinig goed voetbal, waar Heeswijk dreigend werd met schoten van Gerke Vd Akker en Coen van Beljouw. Vinkel creëerde geen grote kansen, maar werd met name via de sterk spelende Bodelier een aantal keer dreigend.
In de 15e minuut kwam Heeswijk op 0-1. Stef Adank gaf goed voor en Gerke Vd Akker zag zijn kopbal gepakt worden door van den Boogaard. In de scrimmage die volgde was Joep van Grinsven het meest alert en werkte binnen. De rechtsback maakte zijn eerste doelpunt voor Heeswijk 1 en vierde dit met een puike koprol.

In de tweede helft kwam er eindelijk het “derby-vuur” in de wedstrijd. De duels werden grimmiger en ook het geluid langs de lijn werd luider.
Heeswijk controleerde de wedstrijd en kwam er een aantal keer zeer gevaarlijk uit. Adank en van Beljouw probeerden het van randje zestien, maar schoten naast. Ook Sluiter en Van den Akker waren een plaag voor de Vinkelse verdediging. Na een goede aanval gaf Adank strak voor en werkte Sluiter binnen, naar ieders verbazing werd het doelpunt afgevlagd en honoreerde scheidsrechter Huijs dit signaal. Niet veel later pakte de ingevallen van den Hanenberg een goede kopbal van Vd Akker op de doellijn.
De wedstrijd leek beslist te worden door Sluiter, na de voorzet van Coen van Beljouw, hij vond echter Vd Hanenberg op zijn pad.

In de staart van de wedstrijd trok Huijs nog een aantal keer geel voor wellicht lichte overtredingen en een “lekker derby opstootje”, maar onsportief werd het niet.
Het grootste gevaar voor Heeswijk goalie Niek van Zutphen kwam 5 minuten voor tijd. Bodelier schoot snoeihard op de kruising, waar Heeswijk opgelucht adem kon halen. Na 93 minuten spelen floot Huijs voor het laatst en pakt Heeswijk in een week de volledige 6 punten tegen Vinkel.

In de top van de ranglijst werd er veel puntverlies geleden, waardoor alles weer bij elkaar kruipt. Een prachtige 2e klasse door de kleine verschillen onderling. Volgende week neemt Heeswijk het in eigen huis op tegen het in vorm verkerende Erp. Een mooi affiche voor de stand weer. We hopen alle Heeswijk getrouwen weer te mogen verwelkomen op Sportpark De Balledonk.