walking football foto2824“Tempo omhoog” en “Niet wandelen!” zijn kreten die je doorgaans wel eens hoort in het voetbal. Maar niet bij het Walking Football (wandelvoetbal). Een nieuw soort voetbal waar steeds meer 50-plussers aan meedoen. Wilt u ook eens een balletje trappen, maar wel op een rustig tempo? Sluit u dan aan bij het Walking Football in Heeswijk-Dinther!

Wat houdt het in?
Walking Football wordt op wandeltempo gespeeld op een klein veldje en heeft als doel ouderen gezellig en sportief in beweging te brengen. Onlangs is er zelfs al een WK gehouden, waarbij Oranje ( met oud-internationals als Sjaak Swart en Wim Rijsbergen ) derde werd.

Voor wie?
Ook in Heeswijk-Dinther zijn er meerdere enthousiastelingen die graag aan Walking Football willen doen. Daarom heeft KBO-Dinther, in overleg met Avesteyn, het initiatief genomen om voor alle leden van de KBO’s van Heeswijk en Dinther de mogelijkheid te bieden een balletje te kunnen trappen.

Wanneer?
Met ingang van 20 augustus wordt er op het kunstgrasveld van vv Avesteyn, elke maandagochtend van 10 – 11.30 uur, gespeeld o.l.v. Gerrit Oosterhof. De spelregels van Old Stars Voetbal van de KNVB zijn daarbij leidend. Daardoor is het geschikt voor zowel mannen als vrouwen. Voetbalkleding is niet noodzakelijk, maar voetbal-, sport- of gymschoenen zijn gewenst. Naast het lidmaatschap van de KBO zijn er geen verdere kosten aan verbonden. Niet-KBO leden van 50 jaar en ouder kunnen ook kennis komen maken met deze nieuwe sportieve activiteit.

Sluit u gerust aan! U bent van harte welkom.

Klik hier voor een flyer met alle info.