20180510 Rhode HeeswijkHeeswijks spitsentrio on fire tegen Rhode
Op bezoek bij kampioen Rhode moest trainer Marc vd Ven zijn opstelling op twee plekken aanpassen vanwege een blessure van Dirk Verdonk en een schorsing voor Wouter van Dijke. Captain Tom Sleddens maakte na veel blessureleed een sterke rentree en Max Sluiter mocht in de spits beginnen. Samen met zijn kompanen Stef Adank en Bryan van Deursen in de voorhoede speelde hij een perfecte wedstrijd. Samen maakte dit spitsentrio 4 goals en omdat de verdediging weinig weggaf, was 1-4 de eindstand. Meer fotos.

Rhode begon sterk aan het duel en had na enkele minuten al een levensgrote kans op 1-0, toen een voorzet van rechts bij de 2e paal voor de voeten van Kyron Brus viel maar hij gelukkig voor Heeswijk ruim voorlangs schoot. Daarna bleef de kampioen sterker aan de bal, maar het echte venijn ontbrak waardoor doelman Patrick Lunenburg niet veel meer in actie hoefde te komen. Ook bij enkele vrije trappen vlak rond het strafschopgebied wist de goalie steeds goed te redden. De blauw-witten hadden daar al enkele kansjes tegenover kunnen zetten, maar na ruim een half uur ontstond pas de eerste grote mogelijkheid. Een knappe combinatie op het middenveld kwam via Dylan Davies, Sleddens en Aarts uiteindelijk voor de voeten van Adank die met links hard de 0-1 binnenschoot. Enkele minuten later stond het 0-2 toen Adank op de achterlijn zijn man uitspeelde en vervolgens met rechts voorgaf. Bij de 2e paal nam Van Deursen de bal aan en met een fabelachtige dropkick in de lange hoek liet hij doelman Van Heesch opnieuw kansloos.

Na de pauze probeerde de thuisploeg nog wel om een 3e nederlaag op rij te voorkomen, maar het echte vuur ontbrak tot ergernis van de altijd bloedfanatieke trainer Theo van Lieshout. Verdedigers Wesley Dekkers, Sten vd Berg en Arjen Haast hadden hun tegenstanders daarbij ook goed onder controle. Tot overmaat van ramp zag de oud-Heeswijk coach halverwege het 2e bedrijf zijn ploeg ook nog tegen een 0-3 achterstand aanlopen, toen Adank een breedtebal op het middenveld oppikte en Sluiter aan het werk zette. De jonge spits nam de bal goed mee en schoot overtuigend de beslissing in de wedstrijd tegen de touwen. De koek was echter nog niet op voor het drietal voorin, want even later stuurde Camiel van Doorn vanuit een vrije trap Adank de diepte in die vervolgens simpel breed kon leggen zodat Sluiter zijn 2e van de middag mocht maken. In de slotminuut werd Rhode-topscoorder Koen vd Zanden binnen de zestien neergelegd en hij benutte zelf de toegekende strafschop voor de 1-4 eindstand. Scheidsrechter Hameleers voelde de wedstrijd al de hele middag goed aan en besloot dan ook na exact 90 minuten af te fluiten.

In de stand stijgt Heeswijk door deze uitermate belangrijke overwinning naar de 7e plaats en heeft het nog één zege nodig om zich definitief veilig te spelen. Misschien dat deze zondag op bezoek bij Prinses Irene al behaald kan worden, want met eenzelfde inzet een effectiviteit voor de goal moet dat ook bij de nummer 2 in deze klasse mogelijk zijn.

Doelpuntenmakers voor Heeswijk:

- Stef Adank