TalentSemDat niet alleen jongens goed kunnen voetballen bewijst ons volgend talenteninterview, gehouden door Mari Manders.

Ik ben te gast bij de familie Van der Pas en heb Sem tegenover mij zitten voor een kort gesprek. Sem voetbalt al ruim 6 jaar bij VV Heeswijk en heeft in de F1 en de E1 gevoetbald en nu in de jo13:1G (voorheen D1). Ondanks twee zeer ervaren trainers en leiders loopt het nog niet zo soepel als het zou moeten.

Ze hebben een best aardig en goed spelend team, maar door de hoge indeling lukt het nog niet om wat meer te winnen. Maar dat gaat nog komen denkt het hele team.

Sem zit in Rosmalen op het Rodenborch College. Dat is een LOOT-school: Landelijke Organisatie Onderwijs en Topsport. Die werken samen met Brabant United en de KNVB. Ook Pim van de Boom uit Dinther zit bij haar wat wel leuk is. Ze gaat daar vijf dagen per week naar toe en bijna altijd met de fiets. Ze traint daar onder schooltijd drie keer per week overdag onder leiding van Marc van de Ven, de hoofdtrainer van onze voetbalclub. Van die vijf dagen gaat ze ook nog eens twee keer per week met een van haar ouders naar Eindhoven, naar de J.P.N. Dat is een opleidingsgebied voor allerlei sport(st)ers van Brabant - Zeeland en afdeling Limburg. Dafne Schippers, Epke Zonderland en Max Verstappen liepen daar ook stage. Ook krijgen ze daar krachttraining van trainer Teun Kessens, mentor 3tc lichamelijke opvoeding. Dan probeert Sem ook nog -en dat lukt aardig- de trainingen van haar eigen club mee te doen. En op de zaterdag speelt ze haar wedstrijden met de jo13:1.

Ja, die Sem sport zo toch zo’n 14 a 15 uur per week en ze moet er best heel veel voor doen, maar dat doet ze met veel plezier en heel veel inzet. Ook vroeg ik Sem wat haar doelstelling was: "Met de steun van mijn ouders, want die is ook heel belangrijk, en met de fijne medewerking van VV Heeswijk ga ik proberen zo hoog mogelijk te komen!"

Wij wensen Sem ook vanuit onze voetbalclub daar heel veel succes mee en ik bedank familie Van der Pas voor de lekkere koffie en medewerking voor dit interview.